Pagina's

Onzichtbaar door Deon Meyer

Genre: Thriller
Uitgever: A.W. Bruna
Koop het boek: Cosmox (geen verzendkosten) | Bol.com
Emma le Roux is vastbesloten haar vermiste broer te vinden, die al twintig jaar geleden zou zijn gestorven. Le Roux is ervan overtuigd dat ze hem enkele dagen daarvoor op het nieuws heeft gezien, als verdachte van de moord op een medicijnman en vier stropers. Wanneer ze echter hierover vragen begint te stellen, blijkt dat niet iedereen daar even blij mee zijn. Algauw ziet ze zich genoodzaakt om de hulp in te roepen van een bodyguard: Lemmer.
Lemmer is een een man waar de meeste mensen met een grote boog omheen lopen. Groot, sterk, agressief… iemand die voor niemand opzij gaat en die altijd zijn zin krijgt. Samen met Le Roux gaat hij op zoek naar aanwijzingen in Lowveld. Wanneer ze worden aangevallen en bijna vermoord, besluit Lemmer om de rollen om te draaien. Hij opent de jacht op degene die het om hun levens heeft voorzien. Tegen beter weten in, want hun vijand is zeer machtig …

Dit was mijn eerste boek die ik van Deon Meyer heb gelezen en ik kan heel eerlijk zeggen dat ik er erg van genoten heb.

Het verhaal gaat over Emma le Roux, die een bodyguard genaamd Lemmer inhuurt, nadat ze is ontsnapt aan drie mannen, die bij haar wilden inbreken. Ze is vastbesloten haar broer te vinden, die al jaren vermist is. Maar in een tv reportage heeft zij hem herkend in de verdachte van de moord op een medicijnman en vier stropers. Samen gaan ze op zoek naar aanwijzingen.

Dit was een heerlijk boek om te lezen, het leest makkelijk weg, maar het is daarnaast ook een goed geschreven verhaal vol actie en spanning en sterke dialogen.

Ik ga zeker meer boeken lezen van Deon Meyer en heb gelukkig 13 Uur al klaar liggen.

Waardering: 4/5

Ik heb een kopie ontvangen van de uitgever voor een eerlijke recensie

Geen opmerkingen: