Pagina's

Thuis in Virgin River van Robyn Carr

Genre: Roman
Serie: Virgin River #1
Uitgever: Harlequin Holland
Koop het boek: Cosmox | Bol.com

Het enige wat Melinda Monroe wil, is wég. Weg uit Los Angeles, waar het leven druk is en gecompliceerd, en alles haar herinnert aan Mark - haar overleden man. In een opwelling reageert ze op een advertentie voor een verpleeg- en verloskundige in Virgin River, een klein dorpje in Californië. Dit zou weleens precies de verandering kunnen zijn die ze nodig heeft! Helaas, het beloofde schattige huisje in idyllische omgeving blijkt een aftandse blokhut te zijn aan een modderweg, waar ze met haar stadse cabrio meteen vast komt te zitten. En de bejaarde plaatselijke arts, die ze zou assisteren, doet ronduit vijandig tegen haar. 
Inpakken en wegwezen, denkt ze, maar een vondelingetje gooit roet in het eten. Eerst moet ze onderdak vinden voor deze baby. En misschien moet ze ook eerst maar eens echt kennismaken met Jack, de knappe eigenaar van de plaatselijke bar. 
Het lijkt wel of er telkens weer dingen zijn die haar in Virgin River houden. Zou ze dan toch haar thuis gevonden hebben?

Na het overlijden van haar man wilt Mel niks liever dan vertrekken uit Los Angeles. Ze neemt in een opwelling een baan aan in Virgin River als verpleeg- en verloskundige. Ze komt werken voor een knorrige oude man, krijgt een huis dat onbewoonbaar is en ze wilt dan ook weer meteen weg.Maar op het moment dat ze wilt vertrekken wordt er een vondeling op de stoep achtergelaten en besluit Mel om te blijven totdat ze een thuis heeft gevonden voor de baby. Daarnaast is daar Jack, de toch wel zeer knappe barman, maar is Mel wel al toe aan een nieuwe liefde zo kort na het overlijden van haar man.

Ik zal heel eerlijk zijn ik heb het boek in een zit uitgelezen. Ik ben wel bekend met de boeken van Robyn Carr. Ik had deze nog niet gelezen en ik ben niet teleurgesteld. Haar boeken zijn heerlijke boeken om mee op de bank te kruipen en heerlijk weg te dromen. De omgeving wordt erg goed omschreven en je kan het niet helpen om verliefd te worden op Virgin River. 

Jack en Mel zijn een erg goed koppel en ondanks dat je vanaf het begin merkt dat ze voor elkaar bestemd zijn, weet Robyn Carr er voor te zorgen dat de spanning tussen de twee langzaam opgebouwd wordt. Mel is een echt stadsmeisje en is in dit afgelegen dorpje dan ook behoorlijk naïef, maar weet zich beetje bij beetje aan te passen aan de manier van leven, maar je kan het meisje uit de stad halen, maar de stad niet uit het meisje.

Robyn heeft met Thuis in Virgin River een erg fijne roman geschreven, die daarnaast ook genoeg spanning heeft, waardoor hij heerlijk weg leest en je hem lastig naast je neer kan leggen. Iedereen die ervan houdt om romans te lezen, raad ik aan met deze serie te beginnen, want deze is het zeker waard. Aangezien dit het eerste deel is uit de serie en ik nog niet alle boeken heb gelezen, denk ik dat ik ze nu maar eens allemaal in volgorde ga lezen.

Waardeering: 4/5

Ik heb een kopie ontvangen van de uitgever voor een eerlijke recensie

Geen opmerkingen: