Pagina's

De Teruggekeerden van Jason Mott

Genre: Literaire Thriller
Uitgever: Harlequin Holland
Koop het boek: Cosmox | Bol.com

Op een zonnige dag in augustus 1966 verdrinkt de achtjarige Jacob, zoon van Lucille en Harold Hargrave. Bijna vijftig jaar later staat hij voor hun deur. Blakend van gezondheid, nog steeds acht jaar oud.

En Jacob is niet de enige die is teruggekeerd uit de dood. Overal in de wereld duiken Teruggekeerden op, en al gauw zijn het er zo veel dat steeds meer mensen zich bedreigd voelen. Niemand begrijpt waarom het gebeurt, hoe het mogelijk is. Maar één ding is zeker: in de chaos die volgt zal iedereen uiteindelijk een keuze moeten maken.

De Teruggekeerden heeft mij blij verrast. Er wordt aangegeven dat het een literaire thriller is, maar dat vind ik eigenlijk niet het goede genre ivm het gebrek aan de spanning. Het betreft hier meer een literaire (fantasie) roman. Maar ik heb niet minder van dit boek genoten om deze reden.

Als er op een gegeven moment overal ter wereld Teruggekeerden opduiken volgt er chaos. Er komen steeds meer Teruggekeerden bij en niemand weet waar ze ineens vandaan komen en het obegrip wordt steeds groter. Het verhaal van Jacob is toch wel een beetje de leidraad voor het verhaal en de tweestrijd die de Teruggekeerden teweeg brengen is hier ook goed in te merken. 

Het verhaal is erg intrigerend, maar het is vooral de schrijfwijze waardoor ik gegrepen werd door dit boek. Jason Mott is vooral bekend om zijn poëzie en dat is goed te merken in zijn debuut. Ik kan ongelooflijk vrolijk worden van een schrijver zich niet alleen weet te onderscheiden met zijn verhalen, maar ook met de manier waarop hij ze verteld. Ik werd vanaf het begin gegrepen door het verhaal. 

Ik ben erg benieuwd naar de volgende boeken van Jason Mott, want ik ben erg onder de indruk van zijn debuut.

Waardering: 4/5

Leuke extra Jason Mott heeft 3 korte vehalen geschreven als prequels voor dit boek. Op Harlequin.com kan je deze gratis downloaden (wel in het Engels)

Ik heb een kopie ontvangen van de uitgever voor een eerlijke recensie

Geen opmerkingen: